Kjøring
Støtteordning for bruk av KBA, KDA og KDDA
Det er ønskelig at aspiranter får mer praksis og erfaring ved å følge en høyere autorisert banebygger eller dommer på stevner.


Igjennom spørreundersøkelsen som ble gjennomført i februar ble det ytret et ønske om en fadderordning for teknisk personell. I den forbindelse introduserer TKK en støtteordning som en start på dette.
Stevnearrangører kan med denne støtteordningen få dekket honoraret (500 kr per dag) til en aspirant ved å søke til TKK i etterkant av stevnet. Med denne støtten håper vi at arrangører vil engasjere flere aspiranter til de større stevnene slik at de kan få verdifull kompetanse ved å praktisere under en mer erfaren dommer/banebygger som må være grad 1 eller høyere. Målet er å gi våre aspiranter en enda bedre faglig bakgrunn så de kan dømme/bygge mer presist, føle seg trygge i rollen og ha verktøyene til å takle vanskelige avgjørelser på stevner. Det er ikke meningen at den erfarne dommeren/banebyggeren skal ha noe undervisningsopplegg, men de må sørge for at aspiranten blir inkludert i dømming, diskusjoner og får veiledning.
Klubbene må selv ta kontakt med aktuelle aspiranter hvis de ønsker å benytte seg av ordningen, men vi oppfordrer også aspiranter til å ta kontakt med klubber som arrangerer.
Ordningen vil revideres årlig og ved stor pågang vil DMP stevner bli prioritert.
Relaterte artikler

NRYF
Samling uten hest 2026 - Unge ryttere, trenere, støtteapparat og foreldre – kom!Samling uten hest 2026 - Unge ryttere, trenere, støtteappara...

NRYF
Nå er det felles oppnevning av medlemmer til faste sportsutvalg og komiteerNå er det felles oppnevning av medlemmer til faste sportsutv...

NRYF
Linda Bekkevoll Thomsen til minneLinda Bekkevoll Thomsen til minne

Kjøring
Stevnesøknader kjøring 2026Stevnesøknader kjøring 2026

NRYF
Reglementsendringer i NRYFs konkurransereglement for 2026Reglementsendringer i NRYFs konkurransereglement for 2026