Ny profil og nytt navn på Bjerke Dyrehospital

I forbindelse med at Rikstotoklinikken Bjerke AS fikk nye eiere fra nyttår, har det vært arbeidet med både nytt navn, nytt design og ny logo. Nå er resultatet klart, og navnet blir kort og greit Bjerke.

av
Rebecca Ballestad-Mender
Foto: Bjerke

-Vi har utarbeidet en ny, moderne og spennende logo, hvor en hest i grafikk er dominerende sammen med Bjerke navnet. I kombinasjon med teksten «Alltid det beste for hesten», mener vi dette gjenspeiler hva hospitalet står for, nemlig høy kompetanse, moderne utstyr og kort ventetid til markedsmessige fornuftige priser, sier daglig leder Tore Sannum.

Logoen som er utarbeidet av designselskapet Bolt, vil prege all kommunikasjon og alt materiell.

-Vi har tatt til oss at mange som ønsker en grundig utredning, krevende behandling eller rett og slett en helsekontroll på klinikken eller på stallen, sier «vi tar hesten til Bjerke». Dette er bakgrunnen for den mer genetiske bruken av navnet, snarere enn en geografisk plassering, forteller Tore Sannum.

Hjemmeside Bjerke